tedy couple


Ahad, 26 Mei 2013

tentang diriku niey rainiey


catatan diriku niey rainiey


TENTANG DIRI

  niey rainiey adalah nama untuk aku jadikan sebagai tinta kenalan.....  berasal dari  negeri kelahiran cik siti wan kembang iaitu kuala krai, kelantan. aku mula mengenali dunia pada 27 julai 1990 iaitu pada hari jumaat.. setelah aku mengenali dunia ni. ma dan abah aku telah hadiahkan aku sebuah nama yang cantik dan dengan maksud yang cantik..  cahaya mataku.. anak yang ke tujuh dari 12 adik beradik...ramai kan?? tapi inilah keluarga yang akan aku jalani hidup aku... keluarga hanya keluarga yang biasa.. tak terlalu susah... tak juga terlalu senang.... sebab kadang2 ada juga susahya...tapi aku bersyukur,, sebab dalam kelurga ni.. aku tak terlalu mengenal dunia ni...kalau aku terlalu mengenal dunia ni...aku pun tak tahu macam mana agaknya aku sekarang....hehehe. apa pun, inilah aku,,, serba sederhana dan budak kampung.... yes, aku mengaku... aku budak kampung yang banyak aku sendiri tak tahu tentang kemajuan sekarang... tapi aku selesa dengan semua tu....hidup dalam keluarga yang ramai tak adalah teruk... mungkin sebab dalam keluarga aku... abang2 dan kakak atas pada aku dah kawin semua...kawin muda....  yeala...orang kampung jarang ada kawin lambat..paling last kenduri kahwin kat rumah aku masa aku umur 15 tahun...masa form 3...dah lama kan??semua kahwin sebelum mencapai umur 20 kalau tak silap aku... sekarang pun umur aku dah 23.. maknanya dah hampir 8 tahun... giliran aku tak tahu lagi bila.... so, tinggal la aku dengan adik2 aku...jadi tak adalah rasa macam family tu big sangat... tapi masa raya la yang paling best,, waktu tu la keluarga berkumpul ramai2.. tiap2 tahun keluarga kami lengkap je sebab semua family tinggal dekat kampung yang sama,, sebab tu aku tak risau untuk tinggal jauh dengan keluarga aku,,, maknanya aku adalah anak  yang pertama yang tinggal jauh dengan keluarga aku sebab kerja.. dan aku juga la anak yang pertama yang dapat sambung belajar....dan aku juga la anak pertama yang masih2 tak kawin2 lagi walau umur dah lebih 20 tahun...hehehehe....bagi aku keluarga adalah nadi aku...terutama ma dan abah aku...setiap apa yang aku lakukan hanya untuk mereka,, sekarang bila aku dah kerja... aku mampu nak tolong mereka dengan adik2 aku yang kecil...alhamdulillah.rezeki yang aku dapat ni untuk mereka...apa yang mereka inginkan akan aku usaha,,, tapi ma aku tak suka aku tolong keluarga,,,, ma, ma... ma nak tahu tak??? anak ma ni nak balas jasa ma je,,,,ni memang tanggunjawab anak ma setelah ma dengan abah buat untuk orang.... tu la ma aku... tu jew la cerita aku dulu...
                               11:37pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan